شکل گيري طراحي داخلي کافه و کافي شاپ در جهان

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس

جستجوگر

یافته ها در جستجو

    امکانات وب

    برچسب ها


    گستره ي قابل توجهي از اصطلاحات آشنا براي شرح آن دسته از مکان هايي که در آنها انواع نوشيدني و غذا در طول روز يا شب سرو مي شود وجود دارد. اصطلاحات کافه تريا، کافه و کافي شاپ همگي در اشاره به طيف مکان هايي به کار مي رود که معماري و سبک دکوراسيون داخلي آنها بر اساس نوع نوشيدني و غذا که سرو مي شود چيدمان مي شوند. اين نمود از يک سو تعيين کننده ي يک موقعيت نسبتا جديد است که در آن زماني که يک فرد يا گروهي از افراد تصميم مي گيرند که نوشيدني ميل کنند و همزمان گپ و گفت و گوي کوتاهي هم داشته باشند، مي توانند مکاني مناسب رده ي سني و يا متناسب با گروه اجتماعي و فرهنگي خود انتخاب کنند و از سوي ديگر، تعيين نامهاي مختلفي براي اين مکان نشان مي دهد که طراحان دکوراسيون داخلي تلاش مي کنند ويژگيهاي متنوع نوشيدنيها و غذاهايي که در اين محل مذکور عرضه مي شود را پر رنگ تر سازند.


    شايد در بيست سال اخير ماهيت "پيوند ميان گروه هاي مختلف" دليلي براي تجربه هاي فراوان در شکل گيري طراحي داخلي کافه و کافي شاپ و مکان هاي جمعي در قالب طرح هاي اوليه، نحوه ي چيدمان آنها، سبک و آرايش آنها باشد. تکامل تدريجي در اين حوزه به صورت پيوسته بوده و بديهي ست که اين تکامل، ساير مکان هاي جمعي را نيز شامل مي شود. مکان هايي همچون رستوران که در آنها راه حل هاي معماري در مقايسه با مکان هايي که افراد تنها به منظور نوشيدن در آنجا متوقف مي شوند، نقش مهم تري را ايفا مي کنند.


    از دهه ­ي 1980 به بعد، طراحان دکوراسيون در ارتباط با اين مکان ها به عنوان مراکزي که داراي تاثيرگذاري اجتماعي بر نحوه ­ي رفتار افراد جامعه بوده، برخورد مي کنند؛ در اين مکان ها انواع تنظيمات استاندارد معماري –همچون پرده­ ي پشت صحنه در تئاتر- به کار مي رود تا زمينه اي مناسب براي گرد­هم­ آيي­ هاي اجتماعي فراهم آورند. بنابراين بايد توجه داشت که اين مکان ها به طور عمده جهت مطابقت با ايده­ ي اجتماعي گروه مخاطب(کاربران) طراحي مي شوند و همين امر مي تواند دستاويز يا بهانه اي براي معرفي عناصر منعطف طراحي به طيف گسترده اي از مخاطبان عام و خاص باشد. از يک ديدگاه چنين بيان مي شود که دقيقا بعد از طراحي کافه­ ي کاستس (Café Costes) توسط فيليپ استارک، اين مکان به عنوان يک معيار –حداقل در قالب گرايش هاي وابسته به سبک- قلمداد شد و اين دسته از مکان هاي جمعي تبديل به کارگاههاي طراحي شدند؛ همين جا بود که ايده هاي عمومي که ناشي از مبله کردن­هاي سفارشي با بلندپروازي­هاي نسبتا سطحي بود، به سرعت جاي خود را در اين عرصه باز کرد. در حال حاضر طراحان داخلي و دکوراسيون به عنوان کارشناسان و صاحب نظراني هستند که عقايد جديدي در حوزه ي سليقه را مطرح و آخرين تغييرات در ارتباط با سبک و شيوه هاي رفتار اجتماعي را بيان مي کنند. بدين سان طراحي کافه به مرحله اي از توليد متمرکز و نوسازي وارد شد که تا کنون هيچ نشانه اي از تضعيف در آن نمايان نيست.


    دکوراسيون داخلي


    ترجمه: مهسا کامي شيرازي


    منبع: سايت معماري و دکوراسيون داخلي شاه توت

    نویسنده : بازدید : 5 تاريخ : جمعه 1 ارديبهشت 1396 ساعت: 14:36
    برچسب‌ها :