اهميت و ضرورت دکوراسيون داخلي

تعرفه تبلیغات در سایت
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس
عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس عنوان عکس

جستجوگر

یافته ها در جستجو

    امکانات وب

    برچسب ها



    درجه بندي و اهميت و ضرورت دکوراسيون داخلي از فضاي ساده پذيرش يک موسسه گرفته تا دکوراسيون داخلي خاص و منحصر به فرد يک گالري تجاري فوق العاده و پرهياهو، بسيار وسيع و گسترده است. تنوع طرح ها، حداقل به اندازه تنوع طرح هاي چيدمان فضاها وسعت دارد و طراحي فضاي داخلي نقش بسيار مهم در معماري به عهده دارد. در حاليکه، پوشش خارجي ساختمان محافظتي در مقابل عناصر خارجي به شمار مي آيد و مي تواند حکم نمايشگر و معرفي کننده را نيز داشته باشد، فضاي داخلي جايي ست که مردم – براي زندگي و کار، ستايش مقدسات، خوردن و آشاميدن، تفريح و .. – در آن حضور مي يابند. فضاي داخلي مي تواند کاملا مجزا بوده و همه ي ارتباطات خود را با محيط پيرامون قطع کند و يا حتي مخفي باشد. حتي ميتواند اوپن ( باز) بوده و به طوري سيال در فضايي که آن را احاطه کرده است، حضور داشته باشد. اساسا بايد تفاوتي ميان ساختار يک اتاق و طراحي دکوراسيون داخلي آن قائل بود. در برخي حالات، مهندس طراح هر دو را نيز در نظر مي گيرد. گاهي، طراحي داخلي به عنوان برنامه ي دوم در نظر گرفته مي شود و تاثير کمتري در فضا مي گذارد که در اين حالت معماري است که به کمک سطوح، مواد به کار رفته و متريال، و طراحي نور، ويژگي هاي يک اتاق را مشخص مي کند. به عنوان مثال در معماري هاي مقدس و مسحور کننده "تادائو آندو" و يا "لو کوربوزيه".


    با اين وجود، مهندس معمار يا طراح دکوراسيون داخلي ، گاه برنامه تغيير فضايي را دارد که از قبل وجود داشته است. اين موضوع، مي تواند حالت ساخت و ساز جديد و بازسازي ساختمان را داشته باشد ولي گاه ميتواند به تغيير و يا نوسازي دکوراسيون منجر شود، زيرا طراحي داخلي نسبت به ساختمان بقاي کمتري دارد. اين حالت در زمينه ساختمان هاي اداري و تجاري ؛ دکوراسيون مغازه ، بوتيک ها و يا رستوران و فست فود ها مصداق بارزتري مي يابد. زيرا در اين گونه کاربري ها، تغييرات و طراحي دکوراسيون داخلي حتي اگر به صورت سريع و حتي يک روزه انجام شود، يک اصل و روش براي جذب مشتري است.


    برخورد با يک ساختار مشخص مي تواند به اندازه مفهوم يک فضاي جديد جالب باشد. به عنوان مثال يک ساختمان باستاني که در رده بناهاي تاريخي است، جايي که بايد همچون بناي امروزي در نظر گرفت ديده مي شود. چيدمان متضاد ميان چيدمان سنتي و مدرن و با ارزش جلوه دادن برخي عناصر موجود، جذابيت خاصي را در پي دارد. بافت خنثي در يک سالن غذاخوري آغاز حرکتي بسيار متفاوت را نشان مي دهد. گاه جايي که ناپايداري جزئي از اشيا محسوب مي شوند، مهندسان و طراحان اين اختيار را دارند و ميتوانند که تجربيات جديدي را بيازمايند و يا تجربيات گذشته را به کار گيرند.


    علاوه بر فضا، مصالح به کار رفته براي ديوارها، کفسازي و مبلمان نيز نقش اساسي در طراحي داخلي به عهده دارند. سطح، ترکيب و رنگ آنها، فضا را کاملا تحت تاثير قرار مي دهد. کاربر با عناصر فضاي داخلي به طرز کاملا متفاوتي نسبت به نماي ساختمان روبرو است. مي توان آنها را از نزديک ديد، لمس کرد و حتي گاه آنها را حس کرد.


    سومين عامل موثر نور است، چه طبيعي و چه مصنوعي. نور مي تواند با بهترين تاثيرات، اجسام مرده را به تصوير کشيده و به آنها روح بخشد. تاثيرات ديگر نور، نياز به طبيعتِ نور است. اتاق به طور يکپارچه روشن خواهد شد و يا مهندس از نور براي شکل دادن و يا تاثيرات احساسي استفاده مي کند.


     پس از دوره کمينه سازي، طي دهه 90 قرن بيستم، براي مفهوم بوتيک ها و خانه ها، اغلب به کمک وسايل بسيار پيچيده تصميم گرفتند تا به کاهش عوامل اصلي بپردازند. اما اخيرا پيچيدگي و تنوع مجددا مورد توجه قرار گرفته است. تمايل جديد به رنگ و اشکال بيدار شده و تزئينات نيز جايگاه خود را در دکوراسيون داخلي و به خصوص دکوراسيون منزل يافته اند. معروفترين برند ها دريافته اند که معماري فقط موضوع " هويت وابسته " نيست، بلکه مي تواند در عين تماشايي بودن، عامل ارتباط کارآمد و جلب توجه رسانه باشد. اين چنين است که براي مفهوم بوتيک هاي فلگ شيپ – flagship – شرکت هاي معماري بين المللي فعاليت خود را براي ضمانت شناخت و توجه تمام دنيا به محصول، آغاز مي کنند.


    اين اثر، تنوع برنامه ها، اجزا و عناصري را که براي درک فضاي داخلي به کار مي روند، به طور پيوسته بررسي مي کند. از نمونه هاي بين المللي کافي شاپ هاي به روز گرفته تا سالن هاي کنسرت بسيار شيک، از ساده ترين منزل مسکوني تا عجيب ترين مغازه ها و بوتيک ها، يکي پس از ديگري مورد بررسي قرار مي گيرد. عليرغم تنوع خلاق، در تمام پروژه ها يک نظم بنيادين ديده مي شود که مي توان آنرا مدرن ناميد. اين نظم در نهايت هماهنگي با جزئيات، براي هر پروژه با راه حلي مناسب و متمايز، کيفيت بسيار خوبي را ضمانت ميکند.



     

    منبع: سايت دکوراسيون داخلي شاه توت
    نویسنده : بازدید : 13 تاريخ : جمعه 21 آبان 1395 ساعت: 5:07
    برچسب‌ها :